|
Odgovor: Kafa može prouzrokovati infarkt -
12.03.2007, 07:26
Naučnici s univerziteta Raš u Čikagu tvrde da kafu treba piti pomalo tokom dana, jer to omogućuje bolju koncentraciju i bolje spavanje nego ako se ujutru popije velika šolja kafe. Prema rezultatima njihovog istraživanja, kofein iz kafe koja se ispija postepeno, u malim količinama, efikasnije utiče na centar za spavanje u mozgu.
Istraživači su testirali 16 dobrovoljaca koji su ostali budni do 28,5 sati. Umesto kafe dobijali su pilule sa tačno određenom dozom kofeina. Ispitanici koji su stalno uzimali pomalo kofeina, na testovima su pokazali daleko bolju koncentraciju nego ispitanici u kontrolnoj grupi, koji su odjednom uzeli veliku količinu kofeina. Kod njih su se ispoljili i manji poremećaji prirodnog ciklusa spavanja.
Zato istraživači preporučuju svima koji moraju dugo da ostanu budni da kafu ili čaj piju pomalo tokom celog tog perioda. Naravno, na duži rok kofein ne može da bude zamena za san.
Ili ne pokusavaj, ili dovrsi!
|