Pregled pojedinačne poruke
Odgovor: Prirodni recepti za zdravlje i lepotu
staro
  (#21 (permalink))
irnik
Moderator
irnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimumirnik je dostigao maksimum
 
Avatar od  irnik
 
Offline
Poruke: 2,112
Član od: 01.04.2006.
Poslednji login: danas 06:50
Pol: Žensko
Odgovor: Prirodni recepti za zdravlje i lepotu - 23.09.2007, 02:30

Snažan antioksidativni kapacitet nara (sipka)

Puno istraživanja o pozitivnim učincima nara pokrenuto je u Izraelu, a za pažnju koju je nar dobio u naucnim krugovima velikim je dijelom zaslužan Michael Aviram koji je proveo velik broj istraživanja i dobio izvanrene rezultate. Ovaj interesantni naucnik se najviše bavio ispitivanjem antioksidativne moći soka od nara. Tim prof. Avirama utvrdio je da sok od nara ima snažnu antioksidativnu moć, snažniju čak i od crnog vina i zelenog čaja. Njihove preliminarne studije pokazale su da je antioksidativni kapacitet soka od nara bio čak tri puta jači od iste količine zelenog čaja ili crnog vina. Zaštitni učinak pripisuju sadržaju fitohemikalija: polifenola, tanina i antocijana.
Prema preporukama izraelskih znanstvenika, jedna čaša soka od nara dnevno može smanjiti rizik od obolijevanja od kardiovaskularnih bolesti.

U časopisu "Proceedings of National Academy of Sciences" iz 2005. objavljen je rad o hempreventivnom i hemoterapijskom učinku soka od nara na stanice karcinoma prostate. Istraživanje je pokazalo da nar posjeduje snažna antioksidativna i protuupalna svojstva. Naucnici su dokazali da ekstrakt ploda nara ima sposobnost zaustavljanja rasta i ubija stanice karcinoma prostate «in vitro».

U časopisu «Journal of Nutritional Biochemistry» 2005. objavljen je rad o učinku soka od nara na sprečavanje oksidacije LDL holesterola, odnosno na prevenciju ateroskleroze. Naucnici su posmatrali kako se LDL holesterol («loš holesterol») ponaša u prisustvu soka od nara i uočili su da se 40 % manje molekula LDL holesterola oksidiralo u prisustvu soka od nara. Dobro je poznato da oksidirani LDL holesterol predstavlja značajan rizik za pojavu ateroskleroze. Sok od nara je experimentalno spriječio i neke druge procese povezane s pojavom ateroskleroze.

Budući da kliničke studije na ljudima s ovom supstancom nisu provedene, nije poznata doza aktivnih supstanci iz nara koja je potrebna za isti učinak kod oboljelih od karcinoma prostate ili ateroskleroze. Ipak, rezultati su vrlo obećavajući i svakako upućuju na uključivanje nara i soka od nara u svakodnevnu prehranu.

U narodnoj medicini nekada se svježa kora nara upotrebljavala protiv crijevnih parazita. Na srednjem istoku njegov sok se i danas koristi za pripremu umaka za neka mesna jela.

Prosječna energetska vrijednost 100 g nara je 310 kJ (74 kcal). Bogat je izvor kalijuma, a sadrži i magnezijum, fosfor, kalcijum, željezo, bakar. Od vitamina sadrži karotenoide, nešto vitamina skupine B i vitamin C.


"I may not have gone where I intended to go, but I think I have ended up where I needed to be." Douglas Adams.
   
Odgovor sa citatom Povratak na vrh stranice